pondělí 13. října 2014

Naše zdravotnictví.

Matýsek trpí častou rýmou, proto byl lékařkou z ORL odeslán na adenotomii. Objednali jsme se do Nemocnice v Kladně, k čemuž nás vedly dobré reference na toto oddělení, kde běžně tento zákrok dělají ambulantně. Při objednání jsem sestřičce sdělila, že syn má Duchenneovu svalovou dystrofii a je indikován k přespání po zákroku, a zda s něčím není problém, byla jsem ujištěna, že nikoliv. Na zákrok jsme čekali tři měsíce, ráno v sedm jsme se dotavili do nemocnice, přijali nás, vypsali mraky papírů, Matýska prohlédl lékař, kterému jsem chtěla předat seznam bezpečné anestezie, ale řekl mi, ať to nechám pro anesteziologa. Sestra nás poslal převléknout do pyžamka, s tím že máme přijít na přípravný pokoj. Na tento pokoj za námi za chvilku přišla mladá lékařka, že má pro mě špatnou zprávu a synovi operaci odmítá anesteziolog provést. Požádala jsem o rozhovor s anesteziologem a mezitím volala do Motola, zda je nějaký problém, bylo mi řečeno, že v tomto věku není žádné riziko, pouze syn nesmí dostat inhalační anestezii, což jsem věděla. Toto jsem vysvětlila anesteziologovi a dala mu kontakt do Motola na lékařku, alle odmítl to konzultovat a stále trval na svém, že synovi anestezii nepodá. Co se dalo dělat, jeli jsme domů, ujeli jsme zbytečně 280 km, Matýsek musel zbytečně absolvovat předoperační vyšetření, zbytečně prožít stres, co ho v nemocnici čeká a další nepříjemné vyšetření nosní mandle. 
Lékař si usnadnil práci, co by si přidělával starosti s nemocným dítětem, které se jim nehodí, protože můžou přijít velmi nepravděpodobné, ale komplikace. Vnímám to stejně, jako kdyby profesionální řidič odmítl jet do Prahy, protože tam je velký provoz. 
Člověk sám zvládne leccos, ale u malého dítěte, které čeká ještě mnoho zlého tojen tak přejít nedokážu, tak jsem podala na postup lékařů stížnost, načež mne kontaktoval primář ORL, že se stížností nesouhlasí, a že budou mít černý puntík......To mne opravdu dostal, jako na základní škole, ale nás čeká další vyšetření, další stres a hlavně další zima s otravnou rýmou, která Matýska vysiluje...... 
A výsledek stížnosti, omluva, jelikož již při objednání a sdělení diagnózy mělo ORL konzultovat věc s ARO...... Snad si dají pozor a další rodina nebude muset absolvovat, to co my.


Žádné komentáře:

Okomentovat